۱۳۸۹ اردیبهشت ۴, شنبه

خدایا چرا من ؟


«آرتور اشی» Arthur ashe
قهرمان افسانه ای تنیس ویمبلدون به خاطر خون آلوده ای که در جریان یک عمل جراحی در سال 1983 دریافت کرد ، به بیماری ایدز مبتلا شد و در بستر مرگ افتاد .
او از سراسر دنیا نامه هایی از طرفدارانش دریافت که نوشته بود : چرا خدا تو را برای چنین بیماری انتخاب کرد ؟
او در جواب گفت : در دنیا ، 50 میلیون کودک بازی تنیس را آغاز می کنند .
فقط 5 میلیون نفر یاد می گیرند که چگونه تنیس بازی کنند.
فقط 500هزار نفر تنیس را در سطح حرفه ای یاد می گیرند.
فقط 50 هزار نفر پا به مسابقات می گذارند.
فقط 5هزار نفر سرشناس می شوند.
فقط 50نفر به مسابقات ویمبلدون راه پیدا می کنند.
فقط چهار نفر به نیمه نهایی می رسند و فقط دو نفر به فینال ...
و آن هنگام که جام قهرمانی را روی دستانم گرفته بودم ، 
هرگز نگفتم خدایا چرا من ؟ 
و امروز هم که از این بیماری رنج می کشم نیز نمی گویم خدایا چرا من ؟

۴ نظر:

  1. سلام
    امیدوارم که حالتون خوب باشه
    وبلاگ شعرهای من از
    http://alimcqueen.blogspot.com
    به
    http://khejalat.blogspot.com
    تغییر پیدا کرده
    امیدوارم که بازهم شعرهای منو بخونید

    پاسخحذف
  2. ای بابا ما بهترین فزندان آن دیار را می‌کشیم و بجایش هرچی جنس بجل داریم هر کدام صد وبیست سال زندگی می‌کنند. وقتی از بهمن مفید نوشتی یک مرتبه به یاد شهر قصه بیژن افتادم. تو گویی هر آنچه پاک است در ایران باید برود و هر چه گند و گه و کثافت است می‌ماند بیخ ریش ملت ایران. بیچاره ساعدی هم در تنهایی در پاریس دق مرگ شد.

    پاسخحذف
  3. خیلی جالب بود!
    نگی امیر نمیاد مطالبم رو بخونه ها!!

    پاسخحذف