۱۳۸۸ بهمن ۷, چهارشنبه

نگاهی‌ کوتاه به دنیا با چشمهای عکاس

ادی آدامز این عکس معروف را از "ژنرال لوان" در حال کشتن فردی مظنون به عضویت در ويت کنگ ( "جبهه ملی آزادی ویتنام جنوبی") گرفت،ادی آدامز بعد ها در مطلبی در مجله تایم درباره این عکس نوشت "ژنرال، چریک ویت کنگ را کشت؛ من ژنرال را با دوربينم کشتم. هنوز عکس قويترين سلاح در دنياست. مردم عکس ها را باور می کنند



محمد اسیر جنگی که ۲۲ سال در ایران زندانی بوده پس از آزادی بادخترانش شاهن سرگل و همسرش عطیه نزدیک خانه شان در روستایی در عراق دیدار می کند. محمد در جنگ هشت ساله ایران و عراق اسیر شد
عکاس.لینزی آداریو



عکاس آلن کلر
.سیمون دو بوار در مراسم خاکسپاری ژان پل سارتر بر تابوت او گل می ریزد، پاریس، 1980


دختران فدایی کمونیست دانشگاه تهران دوران انقلاب
عکاس .آلن کلر



۲ عکس از  گیل( ژیل) پرسgeel pers
طرفداران آيت الله کاظم شريعتمداری در تبريز
و
معتادان هروئینی در خیابان گمرک تهران سال ۵۸






چارلي کول، عکاس آزاد نيوزويک
تظاهرات دانشجويي ميدان تيان آن من چين در سال 1989 مردی با کيسه خريد روزانه اش جلوی ستوني از فولاد و سرب داغ.
نیروهای امنیتی  مرد را  با خودشان می برند.جیانگ زمین یکی دو سال بعد در جواب سوال خبرنگاری که سراغ این مرد را گرفته بود گفت "فکر کنم هرگز کشته تشد" بعدها یک روزنامه هنگ کنگی نوشت که مرد مقیم تایوان شده و آنجا زندگی می کند



محمد البرادعی و خاتمی
 عکاس مهدی نادعلی


عکاس رو پیدا نکردم.
انقلاب ۵۷


۲ عکس از کامران جبرییلی.
جوان اسیر و زخمی عراقی در جنگ صدام و خمینی

کودک ایرانی‌ جانباز جنگی



کارگر کاوه گلستان


عکاس ناشناس احمد خمینی و بنی‌‌صدر


روسپی از مجموعه ۳گانه کارگر روسپی و مجنون آثار زنده یاد کاوه گلستان





یاسر عرفات
عکس از رضا دقتی‌


 این هم منم.
چشمها رو به آزادی.
عکاس هم شوهرم آقای الف واو که به دلایل امنیتی فعلا از بیانش معذورم


۳ نظر:

  1. عکسها البته بسیار تاثیر گزار هستند.
    اما در مورد عکس اول
    راستش من اصلا به مظلومیت مقتول که یک ویت کنگ است اعتقادی ندارم. پیروزی این گروه در نهایت ویتنام را به کشوری کمونیستی تبدیل کرد و ویت کنگ ها جنایات بسیاری را مرتکب شدند.
    به نظر من این عکس کمک بسیاری در مظلوم نمایی کمونیستها که بسیار مهاجم و جنایتکار بودند کرد.
    هر چند اعدام یک اسیر دست بسته آن هم به این صورت اصلا پسندیده نیست.

    پاسخحذف
  2. من هم با اجازه شما را لینک کردم

    پاسخحذف
  3. گوناگونی عکسها ، حکایت دید وسیع شما به هستی میباشد .

    شیراز تنها نقطه در جهان که من در آنجا آرامش را درک کرده ام

    پاسخحذف